Medan Ikan Bakar Alai di Melaka


Negeri Melaka cukup terkenal dari soal makan hingga tempat pelanconganya yang cantik. Ramai dari tetamu kami di Homestay Kesidang di bandar Melaka yang bertanyakan medan ikan bakar yang terbaik di Melaka. Kalau nak ikutkan semua medan ikan bakar di Melaka memang terbaik tetapi kami ingin berkongsi dengan anda semua mengenai medan ikan bakar Alai atau Crystal Bay.

Lokasi Medan Ikan Bakar Alai


Medan ikan bakar Alai terletak di area Sungai Punggor. Nak senang boleh masuk ikut Crystal Bay. Kalau dari Bandar Hilir anda boleh ikut jalan Padang Temu yang akan mengambil masa kira-kira 20 minit perjalanan, tetapi jika melalui AMJ masa perjalanan lebih pendek iaitu kira-kira 19 minit sahaja walaupun jaraknya lebih panjang.


Kalau dari tol Ayer Keroh, anda boleh ikut Jalan Tun Hamzah yang akan memakan masa lebih kurang 30 minit perjalanan. Anda juga boleh ikut Jalan Ayer Keroh kemudian masuk ke AMJ dan akan mengambil masa lebih kurang 33 minit untuk ke destinasi.




Kemudahan Tempat Letak Kereta

Tempat letak kereta agak kritikal terutama di hujung minggu dan cuti umum. Parkir yang disediakan agak terhad dan sekiranya penuh anda terpaksa meletak kenderaan di kawasan perumahan Crystal Bay.

Kalau nak dapat parking yang dekat dengan medan ikan bakar, anda perlu dating lebih awal. Kalau tak terpaksalah parking jauh sikit dari medan. Dan pastikan anda tidak menghalang lalulintas ketika meletak kenderaan.

Pilihan Juadah.

Terdapat lebih dari sebuah kedai ikan bakar di situ. Bermacam-macam pilihan yang ada, ikan dan makanan laut yang segar dan yang baru naik dari laut katanya. Oleh kerana masa menunggu yang agak lama sebelum hidangan utama iaitu ikan bakar sampai, anda boleh pekena otak-otak yang sedap sebagai pembuka selera.

Untuk membuat tempahan boleh berhubung dengan mereka.

Homestay di Bandar Melaka


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad