500 Gerai Di Buka Di Showcase Satu Daerah Satu Industri 2015 di MITC Melaka

Sebanyak 500 gerai jualan dan pameran dijangka dibuka sepanjang Showcase Satu Daerah Satu Industri (SDSI) 2015 yang akan berlangsung di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) selama empat hari bermula 3 Dis ini.


Showcase bertemakan perniagaan dalam talian itu akan melibatkan pelbagai sektor perniagaan dan perkhidmatan dari 14 negeri. Showcase tersebut akan diubah kepada lima cluster perniagaan berbanding 14 pavilion yang mewakili setiap negeri di Malaysia sebelum ini. Antaranya ialah kluster makanan dan minuman, kluster homestay, kluster kraf tangan, kluster produk, kluster perkhidmatan kesihatan dengan setiap kluster mempamerkan produk dari 14 negeri

Gerai menjual makanan dari 14 negeri
Usahasama akan dijalinkan dengan Perbadanan Pembangunan Multimedia (MDeC), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia dan beberapa agensi berkaitan dengan perniagaan dalam talian pada pameran tersebut bagi membimbing dan memberi pendedahan kepada usahawan tentang kepentingan memperluaskan perniagaan mereka melalui medium dalam talian

Buat kali pertama, pembeli dari China, Taiwan, negara ASEAN, Asia Barat dan Asia Timur telah dibawa oleh penganjur untuk mengunjungi showcase ini supaya mereka berpeluang mengetahui dengan lebih lanjut produk dan perkhidmatan usahawan-usahawan tempatan. 

SDSI terbuka kepada semua jenis perniagaan dan tidak terhad kepada perniagaan dalam talian. SDSI akan melibatkan semua agensi di bawah MITI termasuk  Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade), SME Corporation Malaysia (SME Corp), SME Bank dan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA).

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad